EGE DENİZİ'NDE NELER OLUYOR?

Ege denizi... O da sıradan bir denizdi.Ta ki mültecilere mezar olana kadar. Yasa dışı yollarla avrupaya kaçmaya çalışıyorlar. . Ve genelde ya ölüm, ya da ölümden döndüklerinin haberini alıyoruz.
Ege denizi mültecilere mezar oldu.




Onlar da insanlık görevini çok iyi yerine getiriyor(!) ve görüyoruz yaptıklarını.Yardıma ihtiyacı olan mültecilerin botlarını limanlarına bile yaklaştırmıyor,hatta yanlarına gidip onları öldürmeye çalışıyorlar.Ülkelerinin ekonomisi çökmüş olmasına rağmen. Bu yüzden bu yazımda kıta isimlerinin büyük harfle yazılmasını umursamayacağım.

Bu mülteciler neden avrupaya gitmeye çalışıyorlar? Hem de canını tehlikeye atma pahasına.
Onları da anlıyorum. Kendilerine göre sebepleri var. Ben bu sebepleri onlardan duymuş olmasam da, tahmin edebiliyorum. Neden mi? Onur meselesi haline mi getirdiler? "Biz çalışırız, mülteci kamplarında bedavaya karın doyurmak istemiyoruz." düşüncesine mi kapıldılar? Sizce de sebep bu mu yoksa? Ben hiç de öyle olduğunu düşünmüyorum. Bazıları daha iyisini daha kalitelisini istediler onlardan hiç bahsetmiyorum.Bana göre avrupaya gitmek istemelerinin sebebi insan muamelesi görmek istemeleridir.
(Aslında avrupada daha kötü muamele görecekler ki maalesef bunu bilmiyorlar.) Bunu artık bütün Müslümanların anlaması lazım,Kur'an-ı Kerim'de bile geçiyor:
  "Mü'minler ancak kardeştirler."(Hucurat/10)
Suriyeli mültecilere sizce yeteri kadar iyi davrandık mı.Evet, belki devletimize minnettarlık duyuyorlar.Ama gel gör ki "Suriyeli" kelimesini duyduğumuzda çoğumuzun aklına "Dilenciler ve her tarafı kaplamış sevilmeyen insan çeşidi" geldi. Hayır. Aslında sizin gördüklerinizin birçoğu yerli dilenciydi.(Bazı istisnalar dışında) Evet o gördükleriniz, 3 saat topal numarası yapmanın ardından zabıtayı görünce ayakları iyileşenlerdendi. Peki " Adamlar arapça konuşuyor ne yerli dilencisi" öyle mi? Birkaçını gidip test etseniz iyi olur. Örneğin dilencinin daha iç tarafa gönderdiği çocuğunu. 
"Nerelisin sen?" sorusuna "Suriye" diye cevap veren bir dilenci Suriyeli olabilir mi? Ee ben bu çocuğu her cuma çıkışında görüyorum? Onlara bağışta bulunanlar ise hiç bitmiyor. İster Türkiyeli ister Suriyeli olun,insanların dini duygularını suistimal etmek doğru bir şey değil.

"Neden savaştan kaçıyorlar,biz olsak sonuna kadar savaşırdık!" diyenler oldu.Bunu diyen kardeşlerime de söylüyorum. Sizin kendi vergilerinizle büyüyen ordu size saldırsaydı,ne ile savunacaktınız? Aklınıza gelen ilk şey kaçmak olacaktı. Ayrıca aile,çoluk çocuk derdi olmayanların çoğu zaten orada mücedele ediyorlar.
Bunlara da "Muhalifler" deniyor bu bilgiyi de bilmeyenlere hatırlatayım. Elbette içlerinde vatan sevgisi olmayanlar da var.Bizim ülkemizde de oldu.Yıllarca ülkemizi bir yılan gibi saran vatan hainleri var.Demek ki aynı sıkıntıyı her ülke çekiyor.

Türkiye kardeşlik görevini sonuna kadar yapmıştır.Allah kimseyi vatansız bırakmasın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...