5 ADIMDA SAĞLAM BLOG KURMAK - 1.ADIM

Öncelikle herkese merhaba. Uzun süredir sizlere yarım destelik yeni bir takım yazı hazırlamayı planlıyordum. Birincisine şimdi başlıyorum.



İlk defa blog açıyorsanız burayı okuyun, eh,tecrübeliyim diyorsanız diğer paragraftan devam edin.

Blog sahibi olmak, son zamanlarda herkesin heveslenerek baktığı ve sonunda bunu yapmaya karar verdiği bir olay. Şimdi siz bloggerı keşfetmeye yeni yeni başlıyorsunuz. Heyecanınızı tahmin edebiliyorum. Ancak şunu söylemeliyim ki bir bloğu ilerletmek,o bloğu kurmaktan çok daha önemlidir. Yani bloggerlar arasındaki bir tabirle "maymun iştahlı blogger" olmayacağınızdan emin olun.




Blog açma konusunda maymun iştahlı olmanın bir çok sebebi var.

 "Canım çok sıkıldı yapacak bir şey arıyorum.Hemen bir blog açayım."

 "Herkes açmış benim de bir bloğum olsun,hem para kazanırım hem de biraz kafa dağıtırım."  gibi düşünceler ve bir de herkesin diline doladığı  internetten para kazanma muhabbetleri bizleri blog açmaya iten sebepler değil mi?

Aslında beni blog açmaya iten düşünce 1. maddede. Sizinki de muhtemelen bu sebeplerden biridir.

Şimdi… Bir blog sahibini blog yazmayı bırakmaya iten sebepler nelerdir? Bir de onları tespit edelim.

Hastalık
Ciddi bir karar vermek
Sınavlar
Çoluk çocuk
Blog yazmaktan sıkılmak
"Kimse yazdıklarımı okumuyor" diye düşünmek

Üçüncü ve son maddeyi ben de yaşadım. Sınav hala var ama ben hala yazıyorum. Tabi ki bunu her zaman yapmıyorum. Sadece uygun vakitlerde. Mesela bir pazar sabahı,bugün olduğu gibi. 

Her neyse.. Bu maddelerden herhangi biri aklınızın bir köşesinde oturuyor olabilir. Ama son madde gerçekten üzücü. Çünkü bir-iki ay içerisinde çaba göstermiş olabilirsiniz. Ama bütün dünyanın sitenizi tıklamasını beklemeyin. Zamanında ben de bunu bekliyordum. Ama biraz daha çabalayınca o aşamadan kurtuldum. Çünkü artık yazdıklarım okunmaya başlamıştı. 

Ve bunun için ne yaptım biliyor musunuz?

Sabrederek yazmaya devam ettim.

2 yorum:

  1. Her işin başı sabır elbette. Ayrıca bir yanılgı da blog adresine yazı girildikten sonra direk okunmaya başlanacağı düşüncesi. Bunu sağlamak için insanlarla tanışmanız, kendinizi göstermeniz gerekiyor. Eski denemelerimde ben de yaşamıştım aynı sorunu ancak şimdi iyi gidiyor. Yazı için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Aynen o yanılgıyı bizzat kendim de yaşadım. İlk başta diğer blog yazarlarıyla fazla iletişimim olmadı açıkçası.. Ama tanıdıkça hepsinin de iyi insanlar olduğunu fark ettim.. Yorumunuz için teşekkürler..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...