Yüzme Ve Derin Dalışın Verdiği Keyif

Yüzme öğrenmenin farklı yolları vardır. Bunun en güzeli köyünüzdeki bir derede veya denizde yüzme öğrenmektir.
Bazen derede öğrenilen bir yüzme, modern havuzlarda hocaların öğrettiği yüzmeden çok daha anlamlıdır.Nedeni ise bellidir.Biri doğal yolla öğrenilirken diğerinde klorlu bir havuzun içinde sadece onların öğrettiği kadarıyla kalıyorsunuz.Bir havuzda yüzme öğrenmek isterseniz muhtemelen size uzun bir süre ayak çırpmayı sonrasında kulaç atmayı öğreteceklerdir.Halbuki yüzme içgüdüde olan bir spordur. Sadece açığa çıkarılması gerekir.Ancak bazı kardeşlerimiz maalesef panik yaptığı için onlar suyun üzerinde duramaz,telaşlanırlar.

Suda çırpınarak yüzme öğrenmeyi size açıklayayım. Ben suya bırakıldığımda kolluklarla başladım tabii her çocuk gibi. Sonra kolluklar kolumu acıttığı için çıkarmak istedim.Annem tabi karşı çıksa da babam burada teşvik edici oldu.Bir müddet babamın yakınlarında suyun üzerinde durdum.Yani suda durmak için suyun içinde ayaklarımı çırpıyordum.Daha sonra ellerimle çırpındım ama, suyun içinde.Yani kendi boyundan yüksek yerde nasıl kasılmadan ayakta duruyor desinler diye,bunu suyun altında yapardım.Çocukluk hevesi ve heyecanı bu işe gerçekten farklı bir hava katıyor. Suda ayağına birşey değdiğinde o çırpınmalar 3 katına çıkıyor.Sonra o an suyun üzerinde kaldığınızı farkediyorsunuz.Ayağınıza değen şey yosun dahi olsa ortamdan yüzerek uzaklaşırsınız.İşte o an, öğrendiğinizi fark edersiniz.


Burada demem odur ki,bir çocuğunuz,yeğeniniz, veya herhangi bir çocuk varsa küçük yaşta yüzmeye,suyun üzerinde durmaya alıştırın.Çünkü atalarımızın malum sözü gerçekten çok doğru."Ağaç yaşken eğilir."İçgüdüdeki yüzmenin açığa çıkarılması...Her ne kadar felsefeyi sevmesem de sanırım burada felsefi bir akıma değindim.

Yüzme içgüdümü açığa çıkarmada bana babam yardım etti.Herkesin bir yardımcısı olmalıdır,ancak o yardımcının öğrettiklerinden sonra kendi stillerinizi geliştirmelisiniz. Bu içgüdüleri bizlere yerleştiren ise şüphesiz Yüce Allah'tır.


Zamanında yüzme havuzunda saçma sapan stillerimle ün salmış biri olsam da suyu ne kadar sevdiğimi fark ettim.Suyla boğuşmak,onu yenmek istiyordum.Özellikle derinlere dalmak en ilgimi çeken şeydir.Suyu keşfetmek,dibinde neler var bir bakmak isterim.Yüzme havuzunun dibinde muhtemelen mavi fayanslar bulacaksınız.Ancak denizde... Denizde suyun içine dalıp bir iki kulaç attığınızda suyu berrak, temizse, yüzmekten keyif almayı beklemenize gerek yok, o sizin ayağınıza gelmiş.






Ucu görünmeyen denizler ürkütse de bence her insan biraz denize açılmalı.Önlemini alarak tabi ki. Mesela deniz simidiyle veya makarnasıyla yanınızda gelen bir kardeş veya arkadaş olabilir.

Evlatlarınıza küçük yaşta yüzmeyi öğretin..İlerde öğrenmesi hem zor olur, hem de uzun sürer. İyi günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder